Where Are You Know ??


Kawan-Kawan Saya

Monday, 24 October 2011

Sup Fishbol...

Setelah berhari-hari tiada kesempatan nak masak.. 
Akhirnya, hari ini dapat jugak melepaskan gian di hati nak memasak...
Selepas abeh je kelas Kimia Industri pukul 1 td...
Cepat2 serbu kedai runcit depan Campus..hehe

So... Today... Saya nak msak apa eh???
Hmm.. disebabkan badan yg masih kepenatan + baju yg masih belum dibasuh + Kelas TENIS pada sebelah petangnya... Masak yg simple2 sudah kan.. :-)

Masak ap yg simple + cepat + mudah + sedap + Berselera untuk diterima dek tekakku..??
Dah tentulah sup... 
Maka... terhasillah sup fishbolku yg tak seberapa...

Bahan-bahannya ialah :-

Fishball... Sebungkus pun da cukup... (untuk 2 orang makan)

Kiub ayam... Satu kiub dah la eh... Penambah rasa...

Sup bunjut adabi....

Ubi Kentang... 1 atau 2 biji...

 Bawang merah dan bawang putih...

Minyak untuk menumis

Air secukupnya

Okey... skng jom tengok macam mana saya yg x berapa pandai nak masak nie memasak sup.. ngeee~

Pertama... tumis bawang sampai kekuning-kuningan... masukkan juga sup bunjut... tumis bersama...

Lepas tue... masukkan fishball... goreng seketika...

Kemudian... masukkan air secukupnya... tunggu sampai mendidih...

Lepas air da mendidih.. masukkan kiub/ pati ayam ke dalam periuk...

Kemudian... masukkan ubi kentang ke dalam periuk... Tunggu sehingga ubi empuk...



 Siap untuk dihidang...

Simple bukan... Kejap je masak sup nie tadi...
Tips : Kalau dah masukkan pati ayam ke dalam sup, tak perlu lagi + garam + ajinamoto...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cer Klik Bom Tue


Geng Budak Baek

Basa-Basi Komentar


SHout