Where Are You Know ??



Kawan-Kawan Saya

Sunday 9 October 2011

Lebih Baik Aku Mati....

Tajuk kat atas tue tak abes ag sbnarnya... 
tajuk panjangnya ialah LEBIH BAIK AKU MATI DARIPADA MELAKUKAN PERKARA HARAM....
ceritanya berbunyi gini..

****
Suatu hari, 3 lelaki lari menyembunyikan diri di dalam gua. Tiba-tiba di pintu gua berlaku runtuhan, lalu tertutup. Ketiga-tiga lelaki itupun terperangkap. Puas berusaha untuk keluar,akhirnya bertawasul kpd Allah SWT spya menyelamatkan mereka. Masing-masing menceritakan amalan soleh mereka. 

Salah seorang pemuda menceritakan suatu peristiwa yg menginsafkannya bahkan kemudian sentiasa beramal soleh. Pengakuaannya adalah seperti berikut :

"Ya Allah, sebenarnya aku nie pernah jatuh cinta kpd sepupuku sendiri. Tetapi cintaku ditolak. Suatu hari dia mengalami kesusahan lalu menemuiku. Aku menetapkan syarat agar dia menyerah kehormatannya untuk menerima bantuan 20 dinar. Gadis ini mulanya sangat bertakwa, namun kerana kesusahan melampau dia telah bersetuju."

Belum sempat untuk memulakan untuk memenuhi nafsuku, gadis ini  menyeru kepadaku. Katanya bertakwalah kpd Allah SWT dan jgn merosakkan kehormatanku melainkan dgn kebenaran (menikah).

"Mendengar jawapannya aku tidak sanggup untuk menidurinya. Aku tersedar, insaf dan taubat ketika itu juga. Sejak itu aku sentiasa taatkan Allah dan Rasul-Nya."

Pengakuan pemuda-pemuda ini kemudiannya telah membuatkan Allah SWT membukakan pintu gua yg tertutup td. 

Subhanallah...

****
Moral of da story... Jgn mengeluh andai suatu hari kau ditimpa kesusahan kerana yg pastinya kemudian kau akan merasai kemanisan dalam hidup...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cer Klik Bom Tue


Geng Budak Baek

Basa-Basi Komentar


SHout